Selv om det ikke ble avansement eller scoring for Chuma Anene får han nå reise til en bedre liga, og proffdrømmen blir realisert for Holmlia-gutten.

Etter kampene for Rabotnicki mot Rubin Kazan skal Amkar Perm blitt imponert av den høyreiste norske spissen, og har valgt å hente han i dette overgangsvinduet. Han blir lagkamerat med tidligere Vålerenga-spiller Fegor Ogude i Perm.

– Det hadde vært interesse en stund. Faktisk fra flere hold også, men det er alltid et stykke fra interesse til kjøp av spillere, og det regner jeg med at de fleste vet. Men jeg fikk jo vite at de var fornøyd med spesielt den siste kampen mot Rubin. Men jeg regner med at det var flere faktorer som bidro til det, blant annet hvilket potensial de ser i meg. Det er kjempemotiverende for meg, sier Chuma Anene før han skal signere kontrakten.

Han ser på dette som et steg videre i karrieren, og vil jobbe hardt for å komme seg videre.

– Det blir mange tøffe kamper og en mye større arena, men det er nå arbeidet starter. Jeg er ikke i nærheten av der jeg vil være, og jeg ser ikke på dette som noe sted jeg ønsker å være i 10 år framover. Jeg må jo selvsagt jobbe hardt og bevise, men jeg er innstilt på å ta den jobben. Forhåpentligvis går det bra.

Han spilte med Fegor Ogude i Vålerenga i 2011 og 2012. De gjenforenes nå i Amkar Perm.

– Fegor Ogude er der, og det blir jo hyggelig. Jeg ser frem til de store og tøffe kampene, og det å kunne bevise for meg selv at jeg har et potensial som er stort, men også få ut dette potensialet og komme meg enda lenger.

Leave a comment